Velkommen til Nykøbing F Travskole

På travskolen modtager man både undervisning om hvordan man kører ponytrav samt ponyernes pasning og pleje. Vi underviser også i ponymonte (ridetrav), dette kræver dog at du kan den grundlæggende ridning.

Vi lægger vægt på at børnene er med hele vejen igennem, lige fra at lægge seletøj på til at feje staldgangen. Derudover underviser vi også i teorien bag ponytrav og hvilke regler man skal overholde, hvis man ønsker at starte ponytravløb. Undervisningen er generelt en rigtig god blanding mellem teori og praksis.

Pt. underviser vi fem hold om ugen. Alt undervisning foregår på Nykøbing F. Travbane.

Mandag 16.00-17.30: Begynderhold
 17.45-19.15: let øvede
 Onsdag 16.00-17.30: let øvede/øvede
 17.45-19.15: licenshavere 8 pladser
 Fredag 15.30-16.30: Gå til pony (miniputhold)

Travskolen ejer pt. fire ponyer og to travheste med tilhørende seletøj og vogn. Det er også muligt at låne sikkerhedsveste og hjelme. Vi går meget op i sikkerhed, og alle børn/unge skal bære hjelm og vest under køretræningen.

På travskolen er der plads til børn på alle niveauer. Man behøver ikke at have haft med heste at gøre før, så længe man er vild med heste og har masser af gåpåmod.

Krav til dig:

– Du skal være fyldt 3 år for at gå til pony, 7 år for at deltage på de andre hold.
– Fuld forældreopbakning

Det er altid muligt at få en gratis prøvetime.

Derefter det 200 kr. pr måned for undervisning, der betales kvartalsvis.

Lolland Falster Ponyklub afholder ponyløb og sociale arrangementer, medlemskab koster kun 300 kr./årligt, det kræver medlemskab af klubben for at deltage.

Hvis du har lyst til at prøve kræfter med at køre ponytrav, eller har yderligere spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte:

Travskoleleder: Liv Jorunn-Lund tlf.: 28453410